Meeus heeft de ambitie om het nummer één financieel adviesbureau te worden van Nederland. Dit willen zij bereiken door het verhogen van klanttevredenheid door middel van het ‘zij-aan-zij’ principe. Een belangrijke pijler om deze doelstelling te realiseren is een goed werkend e-Business platform. Een platform waarmee Meeùs snel in staat is te reageren op nieuwe ontwikkelingen rondom lenen, sparen, hypotheken en financieel advies. Wij namen het concept, het re-design en de realisatie van het nieuwe online platform voor onze rekening. En verzorgen het dagelijks functioneel en technisch beheer.

Persoonlijk advies of direct afsluiten

Potentiële klanten kunnen op Meeús.com zelfstandig producten als een auto- of reisverzekering afsluiten. Meer ingewikkelde producten, zoals een hypotheek of een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, worden aangeboden op basis van persoonlijk advies.

Verder maakt een mijn-omgeving deel uit van het platform. Hierin kunnen klanten hun producten inzien en wijzigen. Ook ontwikkelden wij de Meeús Helpt Mij app voor iPhone en Android. Hiermee hebben klanten bij ziekte, diefstal, of pech langs de weg altijd hulp in broekzakformaat.

Sitecore DMS

De eerste stap was het van scratch af aan opbouwen van het nieuwe platform in Sitecore. Stap twee was de migratie van alle bestaande content vanuit SharePoint naar Sitecore. De keuze voor Sitecore was bewust: in dit content management systeem is het platform makkelijk te onderhouden. De eBusiness afdeling maakt bovendien gebruik van de Sitecore Digital Marketing System (DMS) module. Hiermee kunnen zij via verschillende kanalen hogere conversieratio's en meer gekwalificeerde leads realiseren.

Bij dit project waren flexibiliteit en kostenefficiëntie kernwoorden. Het platform is dan ook modulair van opzet en alle componenten zijn herbruikbaar. Daarmee zijn ze ook in te zetten door andere labels binnen de Unirobe Meeús Groep (UMG). Deze cross-channel/multi-site oplossing maakt het beheer van de verschillende websites heel eenvoudig.

Conversie en innovatie

Met het platform kan Meeús snel reageren op nieuwe klantverwachtingen en marktontwikkelingen op het gebied van sparen, verzekeringen en hypotheken. In een vervolgfase wordt het platform uitgebreid met online tools, zoals een financieel dashboard, testen en vergelijkers. Hierdoor ontstaat er meer interactie met klanten en neemt Meeús het voortouw in online klantbediening, innovatie en groei.

Interested to learn more about this project or our solution?